ترویج "زبان شکر" قدم بزرگی در مبانی تربیت است.

به گزارش یزد فردا:، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش که در کنگره شهدای امور تربیتی استان یزد سخن می گفت با درود به روح 36 هزار شهید دانش آموز و 5هزار شهید فرهنگی کشور گفت: مجموعه امور تربیتی کشور 411 شهید والامقام را تقدیم اسلام و انقلاب نموده است.

"حمیدرضا کفاش" با تجلیل از خانواده معزز شاهد و 28 شهید گرانقدر امور تربیتی استان یزد افزود: شمع محفل ما خانواده معزز شهدا هستند که در این مجلس قدم بر چشمان ما گذاشته اند و آموزش و پرورش باید اندیشه زنده نگاه داشتن یاد شهدا را همیشه ترویج کند.

وی با تقدیر از همه فرهنگیان، مربیان و پیشکسوتان و تمام کسانی که این کنگره را برگزار کرده اند بر ضرورت ترویج زبان شکر در بین دانش آموزان تاکید کرد و افزود: اگر در دوره جدید امور تربیتی بتوانیم زبان شکر را ترویج کنیم قدم بزرگی در مبانی تربیت برداشته ایم.

معاون وزیر آموزش وپرورش  افزود :کسی که سپاس پدر و مادر، معلم و مربی و پیشکسوتان را بگوید به قطع و یقین پیشانی عبودیت خودرا دربرابرخداوند بر خاک خواهد گذاشت.

"دکتر کفاش " تصریح کرد: در جامعه ای که طلبکاری ترویج یابد و منیت و دوری از بزرگان جایگزین صفا  و صمیمیت و زبان شکر شود قطعا نماز و یاد خدا هم در آن جامعه به فراموشی خواهد رفت.

آموزش و پرورش دین خود را نسبت به انقلاب و نظام صادقانه و با کرامت و عزت ادا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سابقه امور تربیتی اشاره کرد و با تجلیل از آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) افزود: استراتژی حضرت امام(ره) در مورد آموزش و پرورش به جهت بهره مندی از نیروهای متدین و عزتمند حفظ آموزش و پرورش بود.

معاون وزیرادامه داد با ندای معماران تعلیم و تربیت شهیدان و رجایی و باهنر این نیروهای متعهد به انقلاب واسلام از درون و بیرون آموزش وپرورش دور هم جمع شدند و امور تربیتی را تشکیل دادند.

"کفاش "افزود: نیروهای متعهدی که صادقانه در آموزش و پرورش به میدان آمده بودند دو رسالت حفظ ارزش ها و مقابله با گروه های ملحد را به خوبی انجام دادند و شب و روز بیدار بودند که کسی به انقلاب ضربه نزند.

این مقام مسئول به ایفای نقش فرهنگیان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با تجلیل ایثارگری و رشادت فرهنگیان و دانش آموزان در دفاع مقدس اعم از خط مقدم و پشت جبهه افزود:"همانگونه که آموزش و پرورش در بعد از انقلاب، دوران دفاع مقدس مبارزه با گروه ها، حفظ از ارزش ها و تمامی دوران میدان دار و پیشتاز بوده است الان هم انتظار می رود مسئولان توجه کنند به این مجموعه ای که دین خود را نسبت به انقلاب صادقانه، باکرامت و عزت ادا کرده است."

توسعه مشارکت همگانی و بسیج کل جامعه برای تربیت یک ضرورت است.

کفاش به رعایت الزامات امور تربیتی در دوره جدید اشاره کرد و با تاکید بر ثابت بودن اصول و مبانی ارزش ها افزود: این روش ها، شیوه ها و شناخت مخاطب با ویژگی های جدید است که باید مورد توجه قرار گیرد. این مسئول،  تفکیک امور تربیتی و تربیت را از الزامات امروز امور تربیتی دانست و افزود: امورتربیتی ساختاری برای تربیت در آموزش و پرورش و جزئی از خانواده بزرگ تعلیم و تربیت است.

وی توسعه تفکر تربیتی در جامعه و مشارکت خانواده در تربیت را ضروری دانست و گفت : کل جامعه باید برای تربیت بسیج شوند و توسعه مشارکت همگانی در تربیت الزامی است و هیچکس نباید به تربیت بی توجه باشد.

در تربیت باید از نگاه تک ساحتی پرهیز کنیم.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با برشمردن ساحت های 6گانه در فعالیت های پرورشی و فرهنگی گفت :فعالیت های پرورشی یک منظومه و یک مجموعه تاثیرگذار است که هرکدام جاذبه ای دارد و در تربیت نمی توان یک نگاه تک ساحتی را اعمال کرد.

رئیس سازمان دانش آموزی کشور سپردن کار به دانش آموزان و فعال کردن تشکل های دانش آموزی را خاطرنشان کرد و افزود باید جوانان را باور کرد و به آنها اعتماد نمود.

وی افزود: در دوره جدید امور تربیتی مربی باید به عنوان یک رهبر وهادی انجام وظیفه کند. اطلاعات خود را به روز نماید و با فناوری جدید آشنایی داشته باشد.

"کفاش "مربی را اساس تحول در آموزش و پرورش خواند و افزود: اساس تحول در امور تربیتی نیروی انسانی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بر تداوم آموزشهای مربیان و مشاوران تاکید کرد و از حرکت امور تربیتی استان یزد در برگزاری دوره آموزشی با مشارکت جامعه المصطفی العالمیه در قم قدردانی نمود.

آموزش و پرورش مصرف کننده نیست بلکه تولیدکننده نیروی انسانی کارآمد در جامعه است.

حمیدرضا کفاش در بخش پایانی سخنان خود با ستودن دیدگاه مقام معظم (مدظله العالی)رهبری نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت به فرمایشات معظم له در 17 اردیبهشت اشاره کرد و گفت نگاه به آموزش و پرورش باید از نگاه هزینه ای به سرمایه ای تبدیل شود و اگر این نگاه در جامعه حاکم شود دیگر ما مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: آموزش و پرورش نه تنها مصرف کننده نیست بلکه تولید کننده نیروی انسانی کارآمد در جامعه است ولی مشکل این دستگاه این است که تولید خود را در معرض فروش قرار نمی دهد.

کفاش بیان کرد مشکلات امروز فرهنگیان ریشه در این نگاه دارد که آموزش و پرورش را مصرف کننده می پندارد و مطالبه ما این است که به دستگاه تعلیم و تربیت به عنوان بزرگترین تولیدکننده مغزها نگریسته شود.

 

 

 

  

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا